domingo, 24 de julho de 2016

planting some love


Olá!
No ano passado foram várias as coisas que plantei no meu jardim e em alguns vasos. Os vegetais e as ervas aromáticas deram logo resultado, mas a maior parte das flores nunca chegaram a nascer. Isso aconteceu porque não as plantei na época certa. Como não nasceram no ano passado, pensei que este ano teria de plantar outra vez, algo que acabei por esquecer devido à carga de trabalho do mestrado.
Eis quando a minha mãe me diz que tinham nascido algumas e logo as minhas favoritas! Já algumas vezes vos mostrei o meu amor pelas limonium sinuatum (e daqui a uns dias vou ter mais um post com elas), por isso devem imaginar como fiquei feliz por as ter cá por casa.
Costumo chamá-las de flores de papel, pois é isso que parecem ao toque e vocês nem imaginam a quantidade de copos e jarras que tenho com elas pelo meu quarto. Mesmo quando o caule está completamente seco, elas continuam cheias de vivacidade e isso faz com que durem imenso tempo.
Como não poderia deixar de ser, decidi tirar algumas fotos com a minha plantação. Não são muitas flores, mas espero que gostem!

Hi!
Last year I've planted a lot of things in my garden and in some vases. The vegetables and the aromatic plants were amazing, but most of the flowers did not grow up. That happened because I did not planted them in the right time. Since they did not grew last year I thought that I would pant some more again this year, but I ended up not doing that because of all the work I had.
But it came a day in which my mom told me I had some flowers in my vases and I was really happy when I found out that they were some of my favourites! I've already shown you my love for these flowers called limonium sinuatum (and in some days from today I will show it again), so you can imagine how happy I was for having them around the house.
I normally call them paper flowers because that is what they feel like when I touch them and you can not even imagine the amount of glasses I have with these flowers in my room. Even when the stalk is all dried up the flowers continue with their bright colour and that makes them last a long long time.
As it has to be, I decided to take some photos of these flowers. They're not much but I hope you like them!






















Lena ♥





© Helena Pereira, planting some love, 2016 All Rights Reserved.

Sem comentários:

Enviar um comentário

Thank you for passing by and commenting on my blog!
I answer when I see the comments.
xx