terça-feira, 17 de maio de 2016

Drave


Olá!
Está quase a fazer um mês que fui visitar Drave e apercebi-me de que ainda não partilhei nada sobre esta aldeia com vocês (a culpa é do mestrado).
Ora bem, Drave pertence ao Geoparque de Arouca e é um local isolado, de acesso bastante complicado e sem habitantes. Quer dizer, os escuteiros, vindos de todos os pontos do país, param lá muitas vezes e é devido a eles que aquele local não está completamente degradado. Fora isso, não há mesmo lá ninguém a viver. Disse-me o meu pai que em tempos viveu lá um casal, mas a senhora ficou doente, acabou por falecer e o marido foi embora.
É uma história um pouco triste mas, como já referi, os escuteiros adoptaram esta aldeia e têm restaurado algumas das casas e tratado da natureza.
Tenho algumas fotografias para vos mostrar, espero que gostem.

Hi!
It's been almost a month since I went to Drave and I just realized I did not shared anything about this village with you (I blame my master's degree).
Well, Drave belongs to Arouca's geopark and it is an isolated place, really hard to reach and that has no habitants. I mean, the scouts, from all over the country, go there a lot and it is because of them that Drave is not completely degraded. Besides that there is no one living there. My dad told me that some time ago there was a couple living there but the woman got sick and ended up dying and her husband decided to leave the village.
It is a sad story but, like I said, the scouts have like adopted Drave and have been restauring the houses and taking care of the nature.
I have some photos to show you, I hope you like them.




























Acreditem que tirei quase o quíntuplo das fotos que vos mostro aqui. Fiquei encantada com o local e nem o que é preciso andar para se chegar a este vale me fez desistir. Espero conseguir voltar lá brevemente e, quem sabe, talvez acampar.
//
Believe me when I say that I took 5 times more photos than the ones I show you. I was enchanted with the place and not even what you need to walk to get there made me give up. I hope I can go back soon and, who knows, maybe even camp.




Lena ♥





© Helena Pereira, Drave, 2016 All Rights Reserved.

Sem comentários:

Enviar um comentário

Thank you for passing by and commenting on my blog!
I answer when I see the comments.
xx