quinta-feira, 6 de outubro de 2016

white over white


Olá!
Eu sou uma pessoa de cores, sendo que quanto mais colorido melhor. Não me importo de usar umas 5 cores no mesmo outfit, desde que isso me faça sentir bem e feliz.
Posso mesmo dizer que as únicas cores que tenho tendência a pôr de parte são o amarelo e o branco, mais o primeiro. O amarelo porque não gosto, a não ser que seja torrado ou mostarda. O branco porque associo muito a espaços minimalistas, algo que não funciona comigo. E, se repararem, o fundo do blog não é branco. Talvez funcionasse melhor, mas sei que não teria mesmo nada que ver comigo.
Mas é precisamente um mundo branco que vos mostro hoje.
A jarra que vos mostro hoje, encontrada por aqui quando mudei de casa, tinha uma rosa que se desfez. Quando a vi só com esta pequena flor cheia de pontinhos brancos, a gypsophila paniculata, tive logo de fotografar. E pela primeira vez, achei que branco com branco seria o ideal.
Espero que gostem!

Hi!
I'm a colourful person, and for me everything is better with the most colour it can get. I don't mind using 5 different colours on the same outfit, as long as that makes me feel good and happy.
I can say that yellow and white are the only colours that I tend to put aside, mainly the first one. Yellow because I don't like it, unless it is mustard. White because I associate it a lot with minimalistic spaces and that has nothing to do with me. And, if you notice, the blog's background is not white. Maybe it would work better if it was, but that would not relate to who I am.
But is preciselu white the main theme for today's post.
The vase I show you today, founded around here when I moved house, had a rose that lost all its petals. When I saw it with this little flower full of white dots, it is called gypsophila paniculata, I knew I had to photograph it. For the first time, I thought that white with white would be the ideal.
I hope you like it!










Vocês sabem como eu gosto deste tipo de fotografia e se lhes poder dar um toque floral, mesmo que seja subtil, ainda melhor. E já há algum tempo que queria dar atenção a este canto da minha sala de jantar, e achei esta a oportunidade ideal.
//
You know how I like this type of photograph and if I can give them a floral touch, even if it is really small, even better. For some time now I wanted to give a bit of attention to this corner of my dinning room and this was the ideal opportunity.


Lena ♥





© Helena Pereira, white over white, 2016 All Rights Reserved.

Sem comentários:

Enviar um comentário

Thank you for passing by and commenting on my blog!
I answer when I see the comments.
xx