segunda-feira, 13 de junho de 2016

São João at Boavista


Olá!
Quero começar este post por, mais uma vez, pedir desculpa pela ausência. As minhas aulas finalmente terminaram, mas os trabalhos para fazer e entregar ainda são alguns, bem como as pesquisas que estes envolvem. Deste modo, todo o meu tempo tem sido dedicado a fazer o melhor que consigo para ter bons resultados e o blog acaba por ficar em segundo plano. Não me faltam coisas para partilhar com vocês e até tenho conseguido tirar algum tempo para fotografar o que vos quero mostrar, mas a parte da escrita já é mais complicado.
Mas pronto, cá estou eu.
Como vocês sabem, os Santos andam aí e como eu moro em Gaia festejo o São João. Ainda faltam uns dias, mas há locais já apetrechados para a ocasião. A Rotunda da Boavista é um deles e eu consegui finalmente ir dar uma volta na roda gigante que eles costumam montar por esta altura e também pelo Natal.
Bem, vocês sabem que gosto de luzes, então vim partilhá-las convosco, bem como algumas imagens da vista. Espero que gostem!

Hi!
I want to start by, once again, apologize for the lack of posts. My classes are finally over but I still have papers to write so I have been doing a lot of research for them. So all of my time has been dedicated to do the best that I can to have the best possible results and the blog ends up in second place. I have a lot of things to share with you and I even have been managing to take some photos of things I want to show you but it is more complicated when it comes to the writing part.
But well, here I am.
I don't know if you know this, but in Portugal the month of June is known as the "saints month" because we celebrate a lot of them including the 3 most known: Santo António, São João and São Pedro. Since I live in Gaia (near Porto) I celebrate São João that is on the 24th, so there are still a couple of days left but some places are already all decorated to party. That is the case of Rotunda da Boavista in Porto that has a lot of fun and I finally managed to go and try the big wheel that they always have on this time of the year and also on Christmas.
You know I like lights so I came to share them with you as well as some images of the things I could see from the top of the wheel. I hope you like them.















Se foram à Rotunda da Boavista vão encontrar muitas mais diversões, mas o meu objectivo era mesmo andar na roda gigante. Fiquei mesmo feliz!
Que santo é que vocês costumam festejar?

If you have the oportunity to go to Rotunda da Boavista you will find a lot more rides but my main goal was to go on the big wheel. I was really happy!
Do you celebrate any saint?


Lena ♥





© Helena Pereira, São João at Boavista, 2016 All Rights Reserved.

Sem comentários:

Enviar um comentário

Thank you for passing by and commenting on my blog!
I answer when I see the comments.
xx