segunda-feira, 9 de maio de 2016

just be a kid


Olá!
Não sei se estão recordados, mas cá por casa decidimos comprar as duas edições de Lego que fizeram relativas à série The Simpsons (podem ver aqui e aqui).
Pois bem, eu achei que não me devia ficar por aí e, muito recentemente e para aproveitar alguns descontos e vales, comprei o castelo do filme Frozen.

Hi!
I don't know if remember but me and my family decided to buy the two editions that Lego made about the animated series The Simpsons (you can see them here and here).
Well, I thought I should not stop there and, very recently and also to use some cupons, I bought Frozen's castle.



Sim, eu sei, estas caixas da Disney são para crianças, mas eu penso assim: eu não gosto de Star Wars nem do Senhor dos Anéis nem de nada das colecções que a Lego faz supostamente para os mais crescidos (só mesmo o Harry Potter, mas o meu irmão já tem esses sets), mas isso não tem de significar que eu não possa coleccionar, certo?
Uma das coisas que eu mais gosto, e certamente vocês já sabem isso, é a Disney e tudo o que a envolve, por isso para mim é mais do que lógico eu coleccionar estes sets.
//
Yes, I know, this Disney boxes are for children, but this is the way I think: I don't like Star Wars not even Lord of The Rings or any other collections that Lego do for adults (I only like Harry Potter but my brother already has those sets), but does not need to mean that I can's collect, right?
One of the things I most love in the world, and you already may know this, is Disney and all things realted, so for me is more than logical to collect this sets.






No que toca a Lego a minha parte favorita é mesmo o montar e fico genuinamente triste quando acabo, por isso tento ao máximo prolongar esta tarefa, algo que por vezes é complicado, pois gosto mesmo muito de o fazer.
//
When it comes to Lego my favourite part is to assemble the pieces and I'm genuinely sad when I'm done, so I try to prolong as much as I can this task, something that is complicated because I really like doing it.




No início deste ano decidi que ia deixar, mais do que nunca, a criança em mim aparecer. Já não me sinto mal por gostar tanto da Disney e por ter mais interesse em comprar bonecos e o que quer que seja que não é adequado a um adulto.
Tenho andado feliz com esta minha decisão e sempre que entro no meu quarto e vejo as minhas decorações animadas fico de coração cheio.
//
In the beggining of the year I decided that I would, more than ever, let the child in me come to the surface. I no longer feel bad for loving Disney so much and not even for having interest in buying toys or whatever that it is not adult proper.
I've been really happy with my decision and everytime I get in my room and see my animated decorations I feel my heart full.



Com este post quero dizer-vos para serem felizes tal qual como são. Quer gostem de coisas de crianças ou de coisas de velhos (acreditem, eu também tenho esse lado) não se coíbam de mostrar quem são. Mais vale arriscar do que levarem uma vida a sentir que não são vocês.
//
With this post I want to tell you to be just like you are. Whether you like children toys or old people things (and belive me I also have that side in me) don't restrain yourself of showing who you are. It is better to take the risk than to have a lifetime feeling that you are not real.


Coleccionam alguma coisa que vos ligue à vossa criança interior? // Do you collect anything that connects you to your inner child?


Lena ♥





© Helena Pereira, just be a kid, 2016 All Rights Reserved.

Sem comentários:

Enviar um comentário

Thank you for passing by and commenting on my blog!
I answer when I see the comments.
xx