domingo, 24 de maio de 2015

Lipsticks | Top 5


Olá!
Hoje trago-vos os meus 5 batons favoritos! Digo-vos que o mais recente deste 5 que vos mostro já tem mais de um ano e depois disso já comprei demasiados vários batons novos, por isso podem ver como estes são bons (pelo menos na minha opinião).
Se clicarem no nome de cada baton vão dar directamente à página onde o podem comprar ou saber mais sobre ele.

Hi!
Today I leave you with my top 5 lipsticks. Let me tell you that the more recent of the 5 has already more than a year and after that I already bought too many some new lipsticks so you can tell how (in my opinion) good they are!
If you click in the name of the lipstick you will go directly to the page where you can buy it and see more information about it.





Kiko's Ultra Glossy Stylo in 813 Apple Blossoms


Como porem ver este é um rosa velho. Cheira maravilhosamente e dura bastante tempo. Visto ser um pouco glossy têm de voltar a aplicá-lo quando bebem ou comem, mas nada de dramático. Tem SPF 15, algo óptimo para o tempo mais quente, e serve tanto para um look de dia como para um de noite. Dá uma cor discreta aos lábios e é super fácil de aplicar. Faz-me sentir mais crescida (no sentido da idade).
PVP: 4.90€.

As you can see this is a really pretty old kind of pink. It smells divine and it lasts a long time. Since it is a glossy type lipstick you need to reaply it after you eat or drink. It has SPF 15 and it is perfect for wearing through out the day or for a night make up look. It gives a pretty discreet color to your lips and it's super easy to aplly! It makes me feel like a grown up.



Bourjois's Color Boost in 04 Peach on the Beach


Não vos consigo dizer o quanto já usei este baton. Foi o primeiro que comprei assim neste género de lápis e fez-me fica um pouco obcecada! É uma cor muito bonita para o verão embora eu o use durante todo o ano. Dá vida a qualquer look de maquilhagem e, para ser honesta, a qualquer outfit também. Não seca os lábios e aguenta-se por bastante tempo. Quero imenso ter mais destes mas parece-me que a Bourjois está a sair lentamente de Portugal (só consigo encontrar a marca num supermercado e não tem lá destes batons) e já nem no sítio onde comprei este baton vendem a marca. Se souberem onde vendem digam-me! 
PVP: 14.50€.

I can't tell you how much I've used this lipstick! It was the first lip crayon I bought and it made me obsessed! This is a really cool summer shade although I wear it all year long. It gives life to any make-up look and to any outfit. It does not dry your lips and it stays for a long time. I really want to buy more of these but it seems that Bourjois is going away from Portugal (I only can find the brand at a supermarket but these lipsticks are not there) because I can't find them anywhere not even in the place I bought this one! If see these lipsticks tell me!



Benefit's Hydra-Smooth Lip Color in Tutti-Cutie 


Não comprei este baton. Ganhei-o num passatempo no Instagram da Benefit Portugal e podia não ter gostado dele. Podia mas acabei a adorá-lo. É um rosa muito bonito e é perfeito para os dias em que queremos que o centro da maquilhagem sejam os nossos olhos e não queremos exagerar nos lábios mas mesmo assim dar-lhes um pouquinho de cor. Não seca nos lábios e embora seja um pouco glossy não se espalha.
PVP: 25€.

I did not bought this lipstick. I won it in a competition on Benefit Portugal Instagram page and I could not have liked it. I could but I end up loving it. It's a really nice pinky color. It's perfect for those looks where you want to give more attention to the eyes but still have a nice lip color. It satys on your lips without drying them and althought it is a bit glossy it does smudge.



Lancôme's L'absolu rouge in 176 Wren Ruby W


Penso que este baton já não se encontra à venda, pelo menos não em Portugal, porque já não o encontro em nenhum website e isso explicaria o preço que paguei por ele: 12€ quando o preço normal era 28.90€.
Queria um baton com este tom acastanhado com mistura de um tom mais arroxeado há algum tempo e quando vi este fiquei apaixonada. É tão bonito! Não uso assim muitas vezes porque não fazer a pequena rosa desaparecer mas gosto mesmo muito de como fica em mim! Fica nos lábios por bastante tempo mesmo sendo um pouco glossy. Podem beber e comer com ele e ele permanece praticamente intacto. Apesar de ser uma cor um pouco forte não preciso de fazer o contorno dos lábios, porque é super fácil de aplicar e não borrata. Adoro-o e é perfeito para o inverno e adorável para o verão também. Oh, e tem uma coisa que eu adoro: a tampa é magnética e eu adoro abrir e fechá-la.
PVP: 28.90€.

I don't think this lipstick is still for sale at least not in Portugal since I can't find it on any website and that explain the price I paid for it: 12€ when the normal price is 28.50€.
I wanted a lipstick with this brown mixed with berries color for some time and when I saw this one I fell in love. It's so pretty! I don't wear it that much because I don't want to make the little rose disappear but I really like how it looks on me. It stays for a long time even being a little bit glossy. You can drink and eat with it and it will stay put. Although it is a strong colour I don't need to contorn my lips to put it because it's super easy to apply and it does not smudge. I love it, it's perfect for winter and lovely in summer too. Oh, and it has a really nice thing: a magnetic lid, I love to open and close it.



Rimmel's Kate Lasting Finnish in 05 Effort Glam


Vê-se estes batons Kate Moss por toda a internet e isso deu-me vontade de os experimentar mesmo muito. Um dia reparei que estavam em promoção no supermercado e escolhi este. Primeiro que tudo: adoro o cheiro que é tipo chiclet (pastilha elástica) mas não em demasia. Tem um tom rosa muito bonito com um bocadinho de brilho. É um dos batons que mais uso e quero com certeza comprar outro mas ainda não me decidi quanto à cor (algum conselho?). Faz os dentes parecer mais brancos e fica nos lábios durante bastante tempo sem borratar. Adoro-o!
PVP: 7.69€.

I've seen this Kate Moss lipsticks all over the internet and that made me want to try one of them really bad. One day I saw that they were with a promotion at the supermaket and bought this one. First of all: I freaking love the smell, it's like bubblegum. It's a really nice pink tone with a little bit of shine. This is one of the lipsticks I wear the most and I will certainly buy another of these I still don't know which one yet (any advice?). It makes your teeth look whiter and it stays for a long time without smudging. I love it.



Usam algum destes batons? Quais são os vossos batons favoritos? Digam-me tudo! // Do you wear any of these lipsticks? Which is your favourite lipstick? Tell me everything! 


Lena ♥


Follow Me:


© Helena Pereira, Lipsticks | Top 5, 2015 All Rights Reserved.

6 comentários:

Thank you for passing by and commenting on my blog!
I answer when I see the comments.
xx